Wednesday, July 30, 2008

NEJISTA BUDOUCNOST

Pred nekolika dny jsem poslal do naseho diskusniho casopisu link, kde se popisuje moznost
utoku znicenim comunikace, elektriny atd. Rozjela se velmi zajimava diskuse:

Milan Rezabek wrote:
> Nechci byt nositelem negativnich informaci, ale jakakoliv
> informovanost dokaze, ze lide mozna zacnou trochu vic myslet.
> Sranda je ta, ze asi pred deseti lety jsme se bavili o tech
> fanatickych volech, co se sami vybuchuji v Iraku, Israeli atd., kdyz
> by uplne stacilo ochromit komunikace, elektriku atd. Nase totalni
> zavislost na moderni technologii se stala nasi Achilovou patou!
> A tady v tom clanku Timmerman pise o tom, co ma Iran vlastne na mysli:
>
> http://www.newsmax.com/timmerman/iran_nuclear_plan/2008/07/29/117217.html

> Moje osobni reakce? Nuke them, before they nuke us. A oni cekat urcite
> nebudou. Ahmadinejad to ma naplanovany a tak uz moznach po volbach v
> Israeli nebo pred nasimi volbami (kazdy se boji Baraka), UVIDIME
> NEJAKOU AKCI!

Odpoved od kamarada z Kanady:

Tento scenar neni nikterak nepravdepodobny. Souhlasim se zavery autora s jednou vyjimkou. Neni pravdepodobne, ze by EMP zasahl cele uzemi USA tak, aby _vsechna_ elektronika prestala fungovat. K dosazeni tohoto cile by musely byt pouzita vybusna zarizeni termonuklearniho typu a ve vetsim mnozstvi nez 1. Odhaduji asi tak kolem 50 - 100. Takovymi zarizenimi Iran nedisponuje a pravdepodobne v dohledne dobe disponovat nebude.
I kdyby takovy utok byl uspesny, porad budou existovat teritoria (Aljaska, Hawaii, Portoriko), ktera by nebyla nikterak zasazena. Stejne tak by nebyla zasazena Evropa a zbytek sveta. Energeticke a surovinove zdroje Kanady by nebyly dotceny.
Zaver:
Vetsina vojenske elektroniky je dnes pomerne dobre stinena proti ucinkum EMP. Testovani se provadi rutinne a zadne nove zarizeni neni schvaleno do vyzbroje, pokud nevydrzi standartni EMP test. [1]. Ucinek autorem popisovaneho utoku jedinym stepnym vybusnym zarizenim by tudiz ovlivnil ozbrojene slozky jen minimalne. Schopnost odvety, ktera by znamenala vymazani Iranu z mapy a jeho premenu na radioaktivni poust na nekolik desitek tisic let, by nebyla narusena.
Pokud se tyka ostatni elektroniky, lze ucinky jen tezko presne odhadnout.
Nedomnivam se ale, ze by nasledky byly tak katastrofalni (presun do zacatku 19. stoleti), jak autor popisuje.
Duvody:
1. Mnoho eletronickych zarizeni je nejakym zpusobem stineno. Sila elektromagentickeho pole klesa se ctvercem vzdalenosti, takze pravdepodobnost preziti funkcnosti stoupa exponencionalne od epicentra.
2.
Vetsina automobilove elektroniky je nejakym zpusobem stinena. Samotne ridici jednotky jsou v relativne solidnich a uzemnenych kovovych pouzdrech, samotna karoserie tvori Faradayovu klec a do jiste miri stini kabelaz.
3.
Elektricke silove rozvody jsou chraneny standartnimi ochranami. EMP se moc nelisi od pripadu, kdy do VN vedeni uderi blesk. VN vedeni je zasahovano bleskem denne a opakovane bez jakychkoli nasledku. Uvaha o tom, ze by se generovani eletricke energie totalne zastavilo zrejme vychazi z predpokladu, ze by EMP vyradil elektronicke ridici systemy. Tyto systemy jsou uz dnes ale vetsinou dostatecne stineny a implicitne chraneny proti utoku, pokud se takovy utok neuskutecni v bezprostredni blizkosti. Pak by ovsem zniceni vyplyvajici z infracerveneho zareni a tlakove vlny jiste presahlo efekt EMP.
4.
I pokud by se scenar autorem popisovany opravdu v plne mire naplnil, ostatni casti Zeme by nebyly dotceny. Tudiz eletronicke vyrobny v Evrope, Cine, Taiwanu a jinde by byly schopny nahradit znicenou elektroniku behem nekolika mesicu. A energie by byla jiste dostupna z Kanady, kterou timto zpusobem znicit neni vzhledem k jeji velikosti prakticky mozne.
[1] Test samozrejme nezahrnuje nuklearni explosi. Srovnatelny EMP se da lokalne generovat pomerne jednoduchym zarizenim se supravodivou civkou, ktera se "nabije" a pak se necha vybit do zkratu. Viz Lorenzuv zakon a Maxwellovy rovnice.

A ja jen k tomu podotykam: Pristich 6 mesicu je kriticka doba.

1 comment:

Tina Petersen said...

Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milovník střední školy, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818