Wednesday, July 16, 2008

JAK AMERICANE RABOVALI V PLZNI

Po precteni nekolika clanku a komentaru na knizku: Spoils of War, musel jsem tot napsat!


Ctu ty vynatky z knizky a prirovnavat americke vojaky k rusum je rouhani. Ja jsem sice byl decko s velkyma ocima,
ale pamatuji si Americany tak, ze od 1945 jsem chtel byt Americanem a celou dobu za komousu atd. snil az se mi
to splnilo.
K tomu rabovani chci jen napsat par osobnich a nezapomenutelnych zazitku.
Jelikoz dum, ve kterem jsme bydleli byl blizko HQ 3. armady, bydlel u nas gen. Harmon a 2 dustojnici. Byli vsichni
hrozne slusni, zajmy vojaku byly hlavne o holky a vim, ze dost devcat z Plzne si vzalo vojaky a ziji stastne v USA.
O jednom weekendu meli party a prisel jeden serzant se zahanbenou tvari a lamanou cesko-nemecko-anglictinou +
rukama vysvetlil mamince, jestli by si mohli pujcit od ni pribory. Mama se samozrejme dala do sbirky vseho co jsme meli
a co nam Skopcaci nezabavili a on s diky odesel.

Na ty pribory zapomneli a tak jsem si rikali, noo - nic se nedeje, osvobodili nas a who cares?

Jenze asi za tyden prijede dzimsa (GMC) truck, zastavi prted barakem, vystoupi par vojaku a tentokrat maji prekladatele.
Privezli mamince nekolik nadhernych souboru stribra (jasne zabaveneho) s omluvou, ze ty nase pribory zapomneli vratit.
Mama to nechtela vzit, ze nee - ale oni to zanesli se smichem dovnitr a tim to zhaslo. Ja dostal navic nekolik balicku
zvykacek a cekulady.

Nikdy jsem neslysel o nejakem kradeni, ale slo jim hlavne o suvenyry. Tak se menilo. Tata mel celou valku schovanou
Walther PPK 7.35 a vymenil ji za stary model bubinaku Colt 45. Presne model z divokeho zapadu - akorat nebyly naboje.
Tak jsem blbec v me klukovske genialite prisel na to, ze Thompson sub-machine gun ma stejnou razi akorat naboje nemely
rim (to cesky nevim) a ten Colt byl centre fire, ale naboje musely mit "rim". Abychom mohli strilet, obalili jsme naboje
do novinoveho papir. opatrne zatlacili do bubinku a uz to slo.

Takze vymeny jely, ale o nejakem kradenim jsem NIKDY neslysel. Naopak. Rozdavali stedre vsecko, co jsme v zivote
nevideli - balicky (rations), orange juice, cerstve ovoce, cigarety, a pak jasne zvykacky, cokolada atd.

O tom jako meli povahu vuci nam v Plzni?

Jednu sobotu v Cervenem Hradku kde jsme bydleli, byla velka tanecni zabava. Samozrejme se tam sjely vsecky holky
a vojaku tam bylo vic nez civilistu. Venku pred vchodem sedel na zidli s operadlem proti zdi smutny vojak, pusku mel
oprenou o zed a hlidal. Ja jsem na nekoho cekal a najednou on mne vola a ukazuje, abych k nemu prisel.
Tak dojdu, on vstal - sundal helmu, dal mi ji na hlavu, z pusky vytahl zasobnik a oprel ji nazpet, ukazal na zidli a
posadil mne. Ja byl v helme utopeny, byla velka - ale on pak vzal tu prazdnou flintu, povesil me ji kolem krku a
s usmevem odesel tancovat. Ja tam sedim, kluci kolem mne zavistive stoji a asi po 10 min. prijede jeep s dvema
dustojniky a soferem. Vyskocili, podivali se na mne a zacali se smat. Pak jeden sel nazpet do auta, prinesl kameru
a vyfotil si mne. Pusku mi vzali a odesli nahoru do salu, kde se tancovalo. A po chvilce prijdou se schodu dva MPci
a vedou vojaka v zelizkach do jeepu - chechtaji se a jeden prijde a vezme mi helmu. Kdyz ale videl muj smutny
oblicej, poklepal mi na rameno a helmu mi dal na hlavu zpatky.

Moje vzpominky na americkou armadu, kde byli Anglani a i dost Cechu, jsou jedny z nejkrasnejsich vzpominek
z meho detstvi a kdyz myslim na to, jak se v CR na to rychle zapomnelo, boli mne u srdce.

Rusaky jsem nikdy nevidel a kdyz uz jsem mel svuj sen vyplneny a byl nekolik let v USA, privezl jsem prvne rodice - byli jsme
v Disneylandu. Nikdy a do smrti nezapomenu na moji mamu pri filmu o USA v tom kruhovem velkem kine.
Maminka se v puli filmu rozplakala a s placem rikala - "proc odjeli? Proc u nas nezustali a proc dovolili abychom
zili v tom komunistickem svinstvu?" NEZAPOMENUTELNY MOMENT MEHO PESTREHO ZIVOTA.
A jedinou vec kterou jsem slysel o Rusech kdyz jsem uz studoval v Brne bylo to, ze kdyz prijeli - prvne hledali skoly
a mistnosti, kde byly ucebni pomucky pro biologii. Embrya nalozena ve formalinu atd.
Pry vsecko rozbili, obsah lahvi vyhodili a zbytek vypili. Jeden profesor mi rekl, ze ty mistnosti jsou stale po nich citit a to
uz byl ro 1953!

Cili na zakonceni mych vzpominek: srovnavat azbuky s Amiky je pro mne nesmysl, i kdyz chapu ze se vzdy vsude najde
jeden, podle ktereho se pak soudi ostatni. A v te dobe se delo hodne veci.

Milan ++++

1 comment:

Tina Petersen said...

Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milovník střední školy, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818