Thursday, January 18, 2007

Mily Rosto,

Prave jsem zakoncil hodinovy telefonat s moji sestrou v Plzni, ktera cte Tvoje clanky, diskutujeme o nich a nebyla moc nadsena s tim o kulture. Ja to nebudu moc roztahovat, akorat musim rict, ze s ni souhlasim a ze v mnoha vecech Tvuj nazor je trochu "biased" a jednostranny. Taky se ji nelibil muj blog o alkoholu, az jsem ji vysvetlil, ze pisi tak umyslne, jako 13ti lety kluk a pak taky beru v uvahu uroven lidi, kteri to ctou. Hned to pochopila....

Podle jejiho nazoru jsi zapomnel na spoustu kulturnich veci, ktere se v C.R. deji a kultura se fakt neda kritizovat podle SAMANA, o kterem ona vubec nevedela. Jsou tam jasne extremy, jako neo-nazis, ale to je tezko brat jako kulturni projev a musel bys take priznat, ze to je ta zkurvena "ceska" demokracie, protoze za komousu by tam definitivne nebyli! Relativni svoboda projevu?

Hlavne Ti chtela pripomenout, ze i Plzen ma svoji filharmonii, abonentni koncerty a fantasticky repertoire. Potom Prazske jaro, Brnenske jaro, Statni Filharmonie, Ceska Filharmonie, Janackovo Kvarteto a dalsi, rovnez nemuzes zapomenout. Pak maliri, spisovatele, vystavy atd. a ja si pamatuji, ze ten hlad po umeni ani komunisti neznicili, protoze o umeni nevedeli "shit", ale byli vsichni ozralci a tak Prazdroj byl za nich podle mne nejlepsi. See my previous blog.

Ja mel v Brne manzelku, jejiz mama byla sekretarka Statni Filharmonie, pod rizenim Vaclava Neumana, ktery zemrel uznavany jako jeden z nejlepsich dirigentu na svete. Diky jeji matce (tchyni) jsme meli listky a lozi nad orchestrem na vsecky abonentni koncerty v dobe mych studii a i potom, kdyz uz jsem hral s Gustou. Ja vzdycky nejvic obdivoval Vaska, chodil na zkousky Filharmonie a prozival sarkasticke a ironicke debaty s Dr. Travnickem, ktery hral prvni housle a take byl leader svetoznameho Janackova Kvarteta.

Ale pan dirigent mel aferu o ktere vsichni vedeli, s jeho manzelkou,ktera hrala ve stejnem orchestru violu, takze byla sranda, jak casto housle mely problemy s intonaci, "nahoru~dolu se smycci" atd. (Jak se rekne cesky "bowing",ktere musi byt perfektni?) Vaclav Neuman byl "anal retentive" a ja ho miloval.

A i za komunistu, kultura, kdyz jsi o ni mel zajem~tak jsi ji nasel. Ja mel sen byt skladatelem a dirigentem a tak jsem studoval s nejlepsimi a pak sledoval jeho vyrazy obliceje a styl, kdyz dirigoval. Fantazie. Nase loze byla prvni zleva nad orchestrem.

Akorat tohle mi ale komunisti zkazili, protoze jsem zkoncil jako Ing., ale zase mi to dalo prilezitost zmenit zamnestnani po stavkach a zniceni zive hudby v Las Vegas a ted, po 26 letech s county, mohu hrde rict, ze jsem USA vratil dost. V kazde nove silnici, mostu atd. je kousek meho srdce. Cili mam sice na driver's licence "organ donor", ale moc jich uz originalnich nemam, diky medicine, dobrym doktorum a hlavne betalne pojistovne! Ty originalni se zatim jeste nedaji transplantovat. Zatial!!

Krom toho planuji to dotahnout na 30 let a nejenom, ze pujdu do penze (?) s 6ti figurovym prijmem, zdravotni insurance atd. (akorat jestli dollar pujde jeste vic dolu, tak asi do penze nepujdu.) Nemohl bych si dovolit navstevu zeme, kterou jsem uz davno opustil a po ktere se mi vubec nestyska. (Jen rodina a Sumava!) Kdyz se mne nedavno ptal sef, jestli planuji penzi, tak jsem mu rekl,ze mam truhlare, ktery mi dela rakev a ja si ji dam do kanclu, JUST IN CASE, SO TO SPEAK!

Takze tohle dokazuje, ze vsecko i nekdy spatne, muze byt pro priciny nezname, v budoucnu "a lifesaver". Znam tady fantasticke muzikanty, kteri cisti swimming pools, nebo sekaji travu. 2x tydne hrat,nestaci na zivot a tak jsme tu dopadli. Ja musim rict "Danke Schoen", kterych jsem hral asi 5,500 v 9ti letech s Wayne Newtonem. Staly za to!

Kdo ma zajem cist o mych dobrodruzstvich z mladi, ktere jsem ztravil cele v nekonecnem pruseru s autoritami,(nosil jsem do skoly bundu od dustojnicke US Army, s knofliky, kde byl emblem US a ve skole je to dost sralo. Je to jako prvni "entry" v mem kadrovem posudku: "Milan nosi do skoly Americkou uniformu" a na nasem poslednim sjezdu v Plzni (z gymplu 1953), mi kluci pripomneli, ze jsem stale nosil housle i kdyz jsem mel hudebku jen 2x tydne. Pry se jednou podivali v me nepritomnosti a byl tam "modified" a nabity Schmeisser.

Hezke vzpominky. Na to se pamatoval Dr. Juza, ja to zapomnel. Jestli mate zajem, mrknete se na muj blog Viva Las Vegas. Pisi o svem Technicolorovem mladi, stale v nejakem pruseru a StB na navsteve ve skole min. 1x za mesic.
Dekuji predem.

Milan++++

5 comments:

Anonymous said...

Ze ty pijes?

mM said...

S tím houslovým futrálem se Ti to teda povedlo. :-)

Anonymous said...

Konecne jsem nasel cestu, jak se
skrz ty zmatene cesty blogu dostanu

S tim Schmeisserem to neni sranda.
Ja na to zapomnel, ale Dr. Juza,
z Plzenske University mi to na
nasem sjezdu pripomnel.
Mel jsem modifikaci, ze se vesel do
housloveho futralu a predstav si,
jakej jsem byl vul. Chtel jsem to
sebou vzit do letadla na ten utek.
Vis, co by nam byli udelali?
Nastesti mi to Eva rozmluvila.

mM said...

Chtel jsem to sebou vzit do letadla na ten utek.

No to bys tomu dal. Kdybys to vytáhnul, tak vás rozstříleli na hadry, jinak dlouholetý kriminál. Soudruzi se s nikým nesrali.

Anonymous said...

Ja to popisoval jen jako kliku, ze
mi to rozmluvili. Ja byl vzdy hot-
head, pokud slo o cokoliv spojeneho
s KSC nebo s CCCP, ale tohle byla jen opravdu klika a my byli hloupi idealisti a decka! (17 a 18 let?)

Jen poznamka: Hugo Schmeisser dal
dohromady betalny automat. Dost
sme si s tim zastrileli. MP40 byl
spolehlivej a ted jsem se dozvedel,
ze pan Schmeisser zemrel v zari 53,
presne pul roku po nasem pokusu
o utek. Coincidence?