Wednesday, April 16, 2008

RASISMUS V CESKU A RASISITI

Jelikoz muj kratky clanek a par vzpominek v nasem casopisu mel takovou
odezvu, rozhodl jsem se se s tim podelit zde taky.

Sleduji tuto zajimavou debatu o rasismu a mam rovnez par slov z vlastni zkusenosti. Napred ale to, co napsal tak inteligentne kamarad Frank:

Mohu s klidnym srdcem potvrdit, ze prinejmensim dve tretiny mojich
znamych v CZ jsou bud latentni, nebo zcela otevreni rasiste, kteri s tim navic nemaji zadny problem a nijak se za to nestydi. Poslouchat reci, ktere v me pritomnosti vedou, je mnohdy velice bolestne az nesnesitelne. Terminy, jako "rakosnik", "zlutas", "negr" a podobne jsou normalni soucasti jejich slovniku. Pri tom se nejedna o lidi z nizsi tridy.

Co nasleduje jsou moje velmi osobni zazitky s vlastni rodinou:

Zazitek 1.)

Hraval jsem pred Gustou s malou kapelou v Redute a jeden z pravidelnych navstevniku
byl cerny student z Jamaiky, ktery prozival jazz. Po kratkem case a v me snaze mluvit anglicky, jsme se zkamaradili a ja ho pozval (s povolenim manzelky - PhD v geologii) domu na veceri.
Po hezke veceri mi manzelka oznamila, ze "ten negr smrdi" a ze jestli to udelam jeste jednou, ze se se mnou rozvede. Negr nesmrdel. Byl to nejaky "after shave" a nebylo to tak hrozne, cili moje odpoved byla: "Jestlize ten rozvod veme jenom tolik, tak jich pozvu pristi tyden 5."

Rozvod ji ale vzal 18 let, kdy rezolutne odmitla zustat se mnou venku, coz se mi nahodou a klikou podarilo.

Zazitek 2.)

Mel jsem stesti, ze jsem se dostal do kruhu hudebniku v Las Vegas a po nekolika letech cestovani po svete, prace ve studiu v Hollywoodu - jsem pozval na zkousku a prvne svoje stare (a v penzi) rodice na navstevu. Nebudu se davat do podrobnosti, ale po letech cestovani,
tvrde prace ve studio atd., se mi podarilo dostat se trochu financne (prvne) dopredu.
V te dobe jsem mel svoji malou kapelu (velmi uspesnou) a zil s nasi zpevackou, ktera byla michana.
Pul cerna a pul "Black Foot" indianka. Velmi hezka a fajn holka a ztravili jsem spolu pres 4 dobre roky. Pred moji kapelou, byla lead singer s "Platters". Velmi cistotna, svetle pleti atd atd.

Reakce mych rodicu (hlavne taty), byla: "Jezisimarija Milanku, copato delas s takovou cikankou?"
Muj tata byl ucitel a podle mne jeden z nejvetsich rasistu, jakeho jsem kdy poznal. Bless his soul.

A jen dodatek: na mem neumytem aute, jsem nasel nekolikrat prstem napsano: "Nigger Lover"!
Tatinek to urcite nebyl, tak si jen predstavuji nasi drahou Ameriku, jak byla tolerantni a stale je.
A to moji rodice nevedeli, ze po letech meho hrani a cestovani prevazne s cernymi kapelami, jsem (po rozvodu) mel prvni girlfriend v USA v Bostonu, ktera byla Black Panther! YES! PANTHER!
Jeji "bratri" ji to ale po case rozmluvili, protoze jsem sice mel jejich respekt, ale navenek jsem byl stale "bilej" a i dokonce pro mne meli prezdivku "Oriol Cookie", coz je tady sladke pecivo, ktere je
venku hnede a uvnitr bile - v mem pripade to bylo obracene a byla to VELKA POKLONA (DODNES!)

Tohle je jen pro zasmani, ale je to hezka vzpominka o rasismu, ktery jsem (mimo komunistu a Rusaku) z byvaleho domova vubec NEZNAL. Totalne cizi slovo a cerni byli pro mne nejlepsi hudebnici trochu
vic opaleni. Earl "Fatha" Hines, s ktery jsem projezdil taky skoro cely svet, po 14 dnech na Floride, kdy jsme hrali v klubu v Coral Gables a po vyvalovani na plaza (denne), jsem byl tmavsi nez on a jeho slova mi stale zni v usich: "WHAT THE FUCK ARE YOU TRYING TO PROVE?"
Nebo: "ARE YOU SURE, YOU ARE FROM CZECHOSLOVAKIA?"

A pri tom i ja jsem se stal rasistou-coz mne naucila "moje" ciganka.
Mam rad cernochy, ale nemam rad NIGGERS. There IS a difference.

Priklad pro nekolik NIGGERS: Jessie Jackson, Louis Farrakhan a vetsina black muslims, kteri nas
nenavidi zpatky a chteji po nas zaplatit za "otroctvi!" A L.A. je tikajici bomba.

Straight ahead,

Milan

No comments: