Wednesday, April 16, 2008

RASISMUS V CESKU A RASISITI

Jelikoz muj kratky clanek a par vzpominek v nasem casopisu mel takovou
odezvu, rozhodl jsem se se s tim podelit zde taky.

Sleduji tuto zajimavou debatu o rasismu a mam rovnez par slov z vlastni zkusenosti. Napred ale to, co napsal tak inteligentne kamarad Frank:

Mohu s klidnym srdcem potvrdit, ze prinejmensim dve tretiny mojich
znamych v CZ jsou bud latentni, nebo zcela otevreni rasiste, kteri s tim navic nemaji zadny problem a nijak se za to nestydi. Poslouchat reci, ktere v me pritomnosti vedou, je mnohdy velice bolestne az nesnesitelne. Terminy, jako "rakosnik", "zlutas", "negr" a podobne jsou normalni soucasti jejich slovniku. Pri tom se nejedna o lidi z nizsi tridy.

Co nasleduje jsou moje velmi osobni zazitky s vlastni rodinou:

Zazitek 1.)

Hraval jsem pred Gustou s malou kapelou v Redute a jeden z pravidelnych navstevniku
byl cerny student z Jamaiky, ktery prozival jazz. Po kratkem case a v me snaze mluvit anglicky, jsme se zkamaradili a ja ho pozval (s povolenim manzelky - PhD v geologii) domu na veceri.
Po hezke veceri mi manzelka oznamila, ze "ten negr smrdi" a ze jestli to udelam jeste jednou, ze se se mnou rozvede. Negr nesmrdel. Byl to nejaky "after shave" a nebylo to tak hrozne, cili moje odpoved byla: "Jestlize ten rozvod veme jenom tolik, tak jich pozvu pristi tyden 5."

Rozvod ji ale vzal 18 let, kdy rezolutne odmitla zustat se mnou venku, coz se mi nahodou a klikou podarilo.

Zazitek 2.)

Mel jsem stesti, ze jsem se dostal do kruhu hudebniku v Las Vegas a po nekolika letech cestovani po svete, prace ve studiu v Hollywoodu - jsem pozval na zkousku a prvne svoje stare (a v penzi) rodice na navstevu. Nebudu se davat do podrobnosti, ale po letech cestovani,
tvrde prace ve studio atd., se mi podarilo dostat se trochu financne (prvne) dopredu.
V te dobe jsem mel svoji malou kapelu (velmi uspesnou) a zil s nasi zpevackou, ktera byla michana.
Pul cerna a pul "Black Foot" indianka. Velmi hezka a fajn holka a ztravili jsem spolu pres 4 dobre roky. Pred moji kapelou, byla lead singer s "Platters". Velmi cistotna, svetle pleti atd atd.

Reakce mych rodicu (hlavne taty), byla: "Jezisimarija Milanku, copato delas s takovou cikankou?"
Muj tata byl ucitel a podle mne jeden z nejvetsich rasistu, jakeho jsem kdy poznal. Bless his soul.

A jen dodatek: na mem neumytem aute, jsem nasel nekolikrat prstem napsano: "Nigger Lover"!
Tatinek to urcite nebyl, tak si jen predstavuji nasi drahou Ameriku, jak byla tolerantni a stale je.
A to moji rodice nevedeli, ze po letech meho hrani a cestovani prevazne s cernymi kapelami, jsem (po rozvodu) mel prvni girlfriend v USA v Bostonu, ktera byla Black Panther! YES! PANTHER!
Jeji "bratri" ji to ale po case rozmluvili, protoze jsem sice mel jejich respekt, ale navenek jsem byl stale "bilej" a i dokonce pro mne meli prezdivku "Oriol Cookie", coz je tady sladke pecivo, ktere je
venku hnede a uvnitr bile - v mem pripade to bylo obracene a byla to VELKA POKLONA (DODNES!)

Tohle je jen pro zasmani, ale je to hezka vzpominka o rasismu, ktery jsem (mimo komunistu a Rusaku) z byvaleho domova vubec NEZNAL. Totalne cizi slovo a cerni byli pro mne nejlepsi hudebnici trochu
vic opaleni. Earl "Fatha" Hines, s ktery jsem projezdil taky skoro cely svet, po 14 dnech na Floride, kdy jsme hrali v klubu v Coral Gables a po vyvalovani na plaza (denne), jsem byl tmavsi nez on a jeho slova mi stale zni v usich: "WHAT THE FUCK ARE YOU TRYING TO PROVE?"
Nebo: "ARE YOU SURE, YOU ARE FROM CZECHOSLOVAKIA?"

A pri tom i ja jsem se stal rasistou-coz mne naucila "moje" ciganka.
Mam rad cernochy, ale nemam rad NIGGERS. There IS a difference.

Priklad pro nekolik NIGGERS: Jessie Jackson, Louis Farrakhan a vetsina black muslims, kteri nas
nenavidi zpatky a chteji po nas zaplatit za "otroctvi!" A L.A. je tikajici bomba.

Straight ahead,

Milan

1 comment:

Tina Petersen said...

Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milovník střední školy, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818