Sunday, January 06, 2008

Jak mi KSC pomohla stavet silnice v Las Vegas

Viva Las VegasGo to navigation
Jak mi KSC pomohla pri stavbe Las Vegas
Dnes 05:38| Ing. Milan Rezabek
Go to navigation

No cut policy
2.1.2008 16:43| Milan Rezabek
Kdyz jsem v 1980 prechazel od muziky na inzenyrstvi, Las Vegas melo asi 300,000 obyvatel, hrozny silnice, zadnou kontrolu pres zaplavy - ano zaplavy a hrozne, V POUSTI! Voda za slejvaku rychle nasakne zem, je to poust, malo zeleniny a tak zacne utikat z vrsku a kdyz tu byly 2 sto-lete zaplavy v 1984, zahynulo zde nekolik lidi a skody byly neuveritelne. Muj fungl novy boss, director of Public Works, Clark County, Nevada, pan Bow Bowman, mi dal marching orders, napsat policies a procedures, ktere vubec neexistovaly.

Rovnez muj job (utility coordinator) byl taky fungl novy, zadne knizky na studovani a ja musel zacit uplne "from the scratch". Od zacatku! V cervnu 1981 mel Mr. Bowman na volbach "bond issue", kde jsme prosili volice aby nam to prijali, koupili si bondy a my jim za to postavime pekne nove silnice, ulice a dnes i dalnici! Beltway I-215, na kterou az se dokonci, budeme posilat vsecky nakladaky kolem mesta. Dnes vali osmdesatkou pres downtown! Abychom vyhrali prizen volicu, museli jsme jim neco slibit a tenkrat si nejvice stezovali (volici), ze kdyz postavime novou silnici, jako na pr. Tropicana Ave, (4 linky v obou smerech+chodniky, gutter, svetla, signals atd.), ze je behem 6ti mesicu uz rozkopana a novy asphalt ma kazdych 20 m nejaky "patch". ZAPLATU? Plyn, voda, sanitace - dnes je vsecko pod zemi a ma svoje urcene misto.

Tenkrat nebyla zadna koordinace, wild west again a tak tohle byl MUJ JOB! Napsat zakony, ktere se budou v budoucnu dodrzovat. (A uz to jede 25 let!) A dodrzuji se, protoze nas jeste nikdo nesoudil a lidi se tu boji vlady! Tak jsem se napred spojil s Californii (L.A. County a San Diego County), kde meli uz dlouho koordinaci a utility koordinatory a jelikoz jsem nechtel znovu vynalezat kolo, po obdrzeni vsech vyzadanych informaci, mi zbylo jen to dat dohromady a usit to, aby to pasovalo na Las Vegas, ktere je bizarni. Vegas bylo bez jakehokoliv planovani postaveno Italskou, Zidovskou (Lansky) a Mormonskou mafii, (Howard Hughes, sice bez zdravi ale pod kontrolou Mormonu!), trochu taky v tom byli kovbojove a mistni podvodnici - a dnes mame kvuli tomu STRASNE VELKY PROBLEM, protoze mame jeste ted navic mayora, ktery chce stavet vezaky, legalizovat prostituci v nasi county (ok with me, jsou tu stejne stale). Mayor Oscar Goodman je idiot, ktery si nevidi na spicku nosu a je slavny tim, ze obhajoval velke cislo italskych gangsteru, aby si udelal jmeno. Nevyhral jediny soud, jeho klienti sedi v lochu, ale lidi ho tady zerou (tedy sheeple).

Kdyz jsem ty predpisy a zakony dal konecne asi za 3 mesice dohromady, hlavni byla "policy" (zakon - predpis?), ze se nove silnice budou stavet a uz behem navrhu a planovani, se bude koordinovat vsecko s plany a vsemi utility companies. Ty budou mit moznost si rozmyslet co budou potrebovat, rovnez tak majitele prilehlych pozemku atd atd. Proste jsme se zavazali publiku, ze rekneme vsem oficialne: "Hele, dej si vsecko co potrebujes pod zemi pod zem, protoze mas dost casu to naplanovat a my az postavime fungl novou silnici, bude na ni moratorium po urcitou dobu a kopani bude zakazano pod trestem smrti!" SKORO! Ten predpis jako policy, je jasne ilegalni, ale my jsme opravdu vycerpali vse, jak kazdemu nechat vedet nase plany. Volici to spolkli, libilo se jim to a nase Bond Issue bylo schvaleno spolu s 84 miliony dollaru. A ty bondy se zacali hned prodavat. Ja sam mam jeste 2 na pamatku!

Nejkrasnejsi z teto vzrusujici historie v mem zivote, bylo to, ze mne pan Bowman jeden den zavolal a rekl: "Milane, great job, povysuji Te z CEI na CEII (!), moc se mi to vsecko libi, ale neco tomu schazi. (On byl genius a mel vidinu!) Rekl: "Musime na to dat nejaky casovy limit, jak dlouho jim to nepovolime. Dej mi nejake cislo!" Ja se na nej blbe divam, hlavou se mi honi vsecka mozna cisla (je to MOJE historicke a hystericke rozhodnuti), az najednou BUM a BAC! Soudruzi z KSC mne nenechali na pospas Americkym imperialistum a prisli okamzite s plnou zbroji na pomoc. Nekdo mi septa do ucha: "Vole, P E T I L E T K A !" Tak jsem vybreptnul "A co 5 let?" Jemu se to moc libilo a tak vznikla legendarni Las Vegas Clark County "5 Years No-Cut Policy", ze ktere ti nasi kokoti udelali v senate ilegalni ZAKON a tady se z toho stalo "slovo strachu" (musim spechat, oni mi nedovoli kopat silnici 5 let!) a konecne "household word". Zna to kazda domacnost! Telefonaty kazdych 5 min., "Milane, jak velkou vodu budu potrebovat? Mam 40 akru a nevim co s tim budu delat." Tak jsem na to uz mel udelanou formuli, commercial, residential a dalsi a moje odpovedi se pouzivaji i dnes. Jo, na tech 40 akru, frontage commercial a zbytek residential, rikam:"Potrebujes nejmene 3 - 8mi inchove vody, 2 - 12" sanitation a to dalsi az podle planu." Dokonce mi Sanitation District DAL k disposici 15 mil. na pristi stub-outs od jejich hlavnich potrubi.

Kdyz jsme nevedeli, tak jsme to privedli az k majetkove care za chodnik a celkem mi NIC nevybuchlo dodnes do ksychtu. Za dva roky na to, po planovani, staveni a utraceni 84 milionu, jsem ja koordinoval a dohlizel na stavby pres 40 mil novych a plne "vyvinutych" silnic. Se vsim. Nazev je "full off-sites" a znamena to nova silnice s asfaltem, curb a gutter, sidewalk (chodnik), svetla, traffic signals. Tak jsme zacali byt really BUSY! V 1984 jsem mel v cele te delce, jen 4 rozkopavky. South West Gas mel 2 praskle trubky a tak to byla emergency, ktera byla vyjmuta z predpisu a druhe dve, byly "fuck ups" kamose v vodarny, ktery si myslel, ze maji na to pravo, protoze v pousti lidi musi mit vodu. (A maji, jenze my je i dnes stale bluffujeme a vzdy je to stoji hodne penez, protoze musi prijit pro povoleni a my jim dame podminky! Drahe!) Nejenom udelat pekny backfill (napln?), ale misto pulmetroveho asfaltu, musi delat 4 m sirokou zaplatu a musi to byt delano masinou s horkym asfaltem (ne rucne)! Za to mi v 1987 National Association of Counties, dali odmenu (fotku prikladam do blogu) a dnes nam volaji z celych USA o rady. Koordinace se stala tak uspesna a dulezita, ze na zadost RTC (Regional Transportation Commission - ti sedi na penezich a rozdeluji je), pisi manual a vydavaji mi letos knizku: "History and Manual of Utility Coordination in Las Vegas" (from the very beginning - nebo - how did it start?)

Moje PETILETKA uz byla prijata v 6ti dalsich statech a ja nedavno delal vekou prezentaci o me nove knizce (asi 600 lidi) a vsichni se moc zasmali (i ja), kdyz jsem jim vysvetlil, jak jsem diky komousum a CCCP, prisel na tech 5 let. Spasibo! Svine komunisticky! Takze nechte musim KSC podekovat za rychlou pomoc v potrebe, protoze mne udelali uznavanym a slavnym v Nevade a diky APWA, v cele Americe. Musel jsem potom asi 2 roky litat po celych statech (APWA a FHA - American Public Works Association a Federal Highway Administration) a delat prednasky o nasem USPECHU + take tlacit metricky system, coz se nam v 1995 skoro podarilo. Clinton to ale zabil, kdyz podepsal National Highway Bill. Senat hlasoval a Clinton to ztratil diky jednomu hlasu proti, z Jizni Dakoty, to hovado Dashle! Ja navrhnul jednu metrickou silnicici, nasi kluci to vystejkovali v metrech, ale kontraktor prisel po nas a udelal si jeho nove stejky ve starem Kolonialnim systemu. Stupid sheeple. A pro zajimavost - v predminulem stoleti Thomas Jefferson privezl metric system z Francie a USA mohly byt jako cely svet jiz tenkrat. Zabil to ale rovnez jeden hlas v senate a hadejte odkud? STUPID SOUTH DAKOTA. (Musi tam zit hodne sheeple a assholes).

Jsme jedina industrialni velmoc na svete, ktera nepouziva SI. METRIC SYSTEM. Ostuda? Ja myslim ze velka, kdyz ti blbci ve Washingtonu pak podepisi NAFTU (ktera je metricka, jako je kazdy civilizovany stat na svete - mimo Liberie a Burmy). Ztracime obchod a vraceji nam vyrobky, ktere nejsou v metrickem mereni. Zaplat Pan Buh za GM a fyziky a pharmaceutical industry. Metric? OF COURSE! Ale kdy? Zatim jsme jen ztratili asi 150 mil., kam neco NASA poslala a nejaky blb dal do pocitace inche a melo to byt metricke. Fuj tajbl! Koho by tohle kuwa napadlo?

Milan++++ (bez dechu, ale dopsal sem to!) Las Vegas, 1.1.2008, 21:13 PST

PS Omlouvam se za chyby a preklepy, ktere mi usly.

3 comments:

Peter Lehotský said...

Čau, Milan, dlho som nič na blogu od teba nevidel! Nechceš prísť našim ruďochom ukázať, ako sa to má stavať? Lebo oni si dali kapitalistický záväzok pred jeden a pol rokom, že Bratislava - Košice bude do roku 2010 prepojená diaľnicou, a zatiaľ sa nič nedeje. Iba schválili pred pár týždňami vyvlastňovací zákon, ktorý aj tak Ústavný súd s vysokou pravdepodobnosťou rejectne.

Take care!

mM said...

Ahoj Milane, to je dobře, že už zase píšeš.

Tina Petersen said...

Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milovník střední školy, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818