Tuesday, September 04, 2007

PRINCESS DI NEMUSELA ZEMRIT!

Po zmrtvychvstani naseho humintelu jsem zacal opet trochu
psat. Ale jelikoz jsem take zanedbal svuj blog delsi dobu,
zkusim to alespon trochu napravit tim, ze zde otiskuji muj
stejny prispevek do klubu. Dalsi psani bude originalni.

Tak tady se zajmem ctu ruzne reakce na dnesni “minutu ticha”, kterou jsem take drzel, ale zajimala by mne jedna vec,
kde ze mne nemluvi muzikant, ale inzenyr, specializovany na dopravu, mosty, silnice atd. V Las Vegas, kde zazivame nejvetsi “boom” asi na svete! (456,000 v roce 1995 a dnes
uz mame 2 miliony), je traffic nejvetsi nas problem a do
penze mne nepusti a ani nechci. Je to challenge a mne to bavi
(a plati dobre!)

Ja totiz dodnes stale nechapu, jak Frantikum proslo a stale prochazi to, ze ty hranate sloupy (co drzi ten tunel),
v tunelu nemaji vubec zadnou ochranu v ramci provozu.

Ptam se vsech odborniku a znalcu na nazor.

Kdyz bych tady neco takoveho ja navrhnul a postavil, tak bych to 1. nepostavil, protoze by to OSHA neschvalila
a 2. bych byl ve vezeni. Mam za sebou nekolik mostu a jednu beltway dalnici kolem mesta, kam budeme
posilat nakladaky a uz to mame skoro hotove, takze zkusenosti mam za 26 let dost.

Ve Francii asi nemaji potuchy, co to je “guard rail”, ktery musim mit kdekoliv a kdykoliv by bylo mozne, ze
by se kolem toho auto “omotalo”. A mame tu az 5 bouraku denne, jeden fatal tydne! Obycejne to jsou nahulena
decka na celfonu!

Jen si predstavte ocelovy “guard rail” (z te “vlnite” ocele, aby to vydrzelo vetsi naraz), po cele delce toho tunelu
tak asi 1.2 m vysoko a ten bourak by se vubec nikdy nemusel stat, protoze v jakekoliv rychlosti, by se to auto
odrazilo, svezlo, sklouzlo, zmenilo smer atd. Ale nebyl by to PRIMY NARAZ. Ten sloup vzdycky vyhraje!

A kdyz jsem tim tunelen nedavno projizdel, neudeli tam vubec NIC. Ty hranaty sloupy si jen rikaji o to,
aby do nich nekdo narazil, protoze auto proti betonu nema sanci. Maji ve Francii inzenyry? Nebo mozky?

My tu nekdy platime hodne penez za “retrofitting” krizovatek pro handicapped a moc tady tech vozicku, nebo zidlicek
nevidime, ale zakon to je a je to stejne velmi pozitivni, protoze myslime na ty chudaky, kteri se nedostanou na
chodnik a to stoji za kazdy dolar.
Proc ve Francii nemaji zakon na ochranu provozu, ktery je tady a skoro vsude na svete kde jsem byl, samozrejmy?
Princezna DI mohla sice byt zranena, ale v tom primem narazu nemeli vubec moznost. A co mne nejvic stve, je to,
ze dodnes tam nikdo NIC neudelal. A je to oficialne oficialni Francouzsky “death trap”.
Vase nazory bych ocenil a to co pisi, pisi ze sve vlastni zkusenosti. Myslim, ze ani v Cesku by to neproslo.

A jeste jedna vec: ahoj Pepo, su stale jeste nazivu a jsem rad, ze Ty taky stale kopes.

A pro Mirka: pamatuj si, ze v Madarsku si udelas hodne kamosu, kdyz budes casto pouzivat slovo “BAZMEG”.
Nevim, jak se to hlaskuje, ale zkus rict: “YOONAPOT KIVANOK, BAZMEG!” a uvidis betalnou reakci (jestli ji
prezijes!) Zajed si do Egeru, kde jsem se za komousu schazel s rodinou. Dobre a betalne vinko! EGRI BIKAVER!
Cucaji to do te dlouhe sklenene trubice s bublinou primo ve sklepich ze sudu. (Mam sice trochu problem s tou
hygienou, ale jsem stale a “prekvapeny” nazivu, takze ani ten spinavy prst, kdy to nahore zacpe, zrejme nevadil.)

Ciao vsem a tesim se na nazory! GUARD RAIL as a safety factor is a must in every civilized country!
(Takze to vlasten vse vysvetluje, protoze se jedna o FROGS! Sorry, ale jsem na ne alergickej.)

Milan++++

No comments: