Saturday, February 03, 2007

Pokracovani...


Slibil jsem vcera mym ctenarum, ze budu pokracovat v psani o tragedii, kde ztratili zivot tri mladi kluci z Brna; nesmyslnou a zbytecnou tragedii, na ktere melo zasluhu spatne oznaceni prechodu ze 4 "travel lanes" v kazdem smeru a fantasticky udrzovano NDoT (Nevada Department od Transportation) , do dvou "travel lanes", velmi nedbale oznacene, kde redukce rychlosti mela byt min. na 45 mph (a ne 65!) a potom podrobnejjsi oznaceni odbocky, kde Nye County nemela vubec zadne varovani.

Moc jsem dnes premyslel o pokracovani problemu a tezkosti s konzulatem a take mistni byrokracii (Petr a Lukas zemreli v Nye County a Pavel v Clark County). Nemate potuchy, kolik casu jsem ztravil na telefonu, kdy nejhorsi a nejvetsi blbost, kterou jsem zazil, byla zadost Clark County coronera, ktery odmitl vydat telo Pavla (10 dni v UMC), dokud nedostane nazpet report na toxicology. Mel jsem s nim silenou scenu, skoro jsem se dostal do prusvihu, protoze on je fungl novy a i kdyz to co delal byl nesmysl (Pavel neridil), jeho politicke konexe byly lepsi nez moje a tak mi rekli: "Milane, back off! Ty, Ty, Ty!" Ja jsem na to ale nezapomnel a moje doba prijde a on pozna jakou pamet mame my emigranti, kteri se musi patlat s byrokratickymi blby jako je pan Murphy, Clark County Coroner. Idiot!

Napadlo mi dnes, protoze jsem potreboval trochu pohov~ze otisknu nekolik dopisu z nasi korespondence s Anyou Sedlakovou, ktera mi mozna zachranila zivot (i kdyz ona tvrdi totez o mne.) Nasleduje prvni dopis od maminky ridice - cili od ni, dnes me adoptovane dcery.

PRVNI DOPIS OD MOJI FUNGL NOVE DCERY

Vazeny pane Rezabku, neznam Vas, ani Vy me nicmene Vam chci jmenem vsech uprimne podekovat za vsechno, co jste pro nas udelal v souvislosti s tragedii nasich synů na uzemi USA a hlavne v nemocnici v souvislosti se zranenim Pavlika. Myslim, ze jste na sebe prevzal starosti potazmo i povinnosti prislusici konzulatu v USA i v CR. Bohuzel pristup nasich uradů je stale ve vyvoji a nejvice si toto uvedomime prave v takto vypjatych chvilich. O to vic je jakykoli projev lidskosti a nezistne pomoci vzacny. Asi Vam nebudeme moci nikdy dostatecne vratit Vaši podporu. Nevim zda se nekdy objektivne dozvime priciny nehody a miru zavineni nasich kluků, ale pokud by Vas to neobtezovalo, podejte nam prosim informace paklize se neco dozvite. Zadnou zpravu jsme nenasli ani v novinach, ackoli jsme se snazili prostrednictvim internetu projit vsechny deniky vydane v okoli Las Vegas. Ještě jednou srdecne diky za Petra, Lukase a hlavne Pavlika, u ktereho jste travil nejvice casu v poslednich dnech jeho zivota.

Anna Sedláková
Marie Zilkova
Marie Muhlova
PS: neznam Vase vazby v CR, ale kdykoli Vas radi uvidime

Dalsi je korespondence s konzulatem:


----- Original Message -----
From: LosAngeles@Embassy.mzv.cz
To: anna1387@volny.cz
Sent: Wednesday, October 19, 2005 8:56 PM
Subject: Odp: Nehoda, která se nestává denně ani v USA...

Vážená paní Sedláková,
zřejmě se vzájemná korespondence míjela a věci již byly vyřešeny s naší nemalou pomocí, jak to nejlépe šlo.

Dovolte tedy, abych Vám a touto cestou i pani Muhlove a matce Lukase Kupky a Vasim rodinam vyjádřila upřímnou soustrast nad tak tragickým odchodem Vašich synů. Věřte, že se zde setkáváme s řadou obdobných neštěstí, ale toto nás všechny na našem úřadě zasáhlo velmi hluboce.

Těžko se dá slovy vyjádřit útěcha, obě s kolegyní Danielou Vyžvaldovou jsme matkami stejně starých dětí, jako byli Vaši synové, o to více s Vámi soucítíme. Navíc jsem z Brna a spousta mých dobrých přátel zná paní Muhlovou, takže její neštěstí bylo a je sdíleno.

Velmi dobře chápu, že se nyní nacházíte ve velmi těžkém životním období a Vaše reakce jsou tímto ovlivněny. Proto na Váš dopis, který je k práci našeho úřadu nespravedlivý, odpovím později, na to teď není vhodná chvíle, nyní respektuji Váš stav.

Vážená paní Sedláková, prosím o vyřízení naší soustrasti všem rodinám. Děkuji.

Gita Fuchsová, generální konzulka

ODPOVED OD ANYNKY:

Consulate General of the Czech Republic 10990 Wilshire Blvd., Suite 1100 Los Angeles, CA 90024 tel.: (310) 473-0889 fax: (310) 473-9813 e-mail: mailto:losangeles@embassy.mzv.czweb:

Vážená paní konzulko,

v prvé řadě se omlouvám, že píši já, ale paní Muhlová nemá stabilní přístup k počítači, takže píši jejím jménem. Dnes mě informovala, že ani nadále nemá žádné informace o převozu Pavlíka do ČR a že jí nikdo nekontaktoval ani telefonicky. Věřte, že to co přožívá a my s ní není jednoduché. Věřím, že na území států nedochází k podobným nehodám českých občanů tak často, aby jim nemohla být věnována ze strany Vašeho úřadu patřičně citlivá, možná i zvýšená pozornost.Tři matky přišly o své syny, kteří měli život před sebou a nehoda se jim nepřihodila na území nikoho, ale statů, které se pyšní tím, že nic není problém a evropské byrokracii se vysmívají. Kluci zemřeli spolu a není snad nepochopitelné,že chceme, aby se s námi i společně rozloučili. Lukáš i Petr byli dopraveni do Brna včera a přestože i to pro Vás může být nepochopitelné, musela jsem svého syna ještě vidět a pohladit. Bohužel více než čtrnáctidenní průtahy z přepravou udělaly své a naší bolesti rozhodně nepomohly...! Doufáme, že toto nebude i případ Pavlíka. Prosíme tedy o sdělení, jak pokročilo vyřizování pro zajištění jeho přepravy. Omlouvám se, jestli se Vás můj e-mail nějak dotkl, ale už si nevíme rady a pokud nebudeme informování (alespoň pí. Muhlová), zkusíme se obrátit o pomoc na MZV v ČR. S pozdravem A. Sedláková i za ostatní nešťasné matky.

A TED ZASE PISI JA


Po vsech formalitach, ktere popisi zitra, bych chtel jen priznat s litosti, ze jsem vsechnu moji "sent mail" z te doby, nedal do "file" o havarii a tak je nemam. Ovsem se rozepisi, ale je na zlepseni nalady, po precteni toho, co jsem vsichni prodelali - posledni dopis od me adoptovane dcerusky, ktera nedavno provdala dceru a bude babickou. Jen na zvednuti nalady, jak Anya pise po roce a pul:

DOPIS OD ME NOVE DCERUSKY (nedavna)


Ahoj kouzelný Daddye – je to tak lepší? Kouzelný dědeček přece vůbec neznamená starý. Prostě se vrať k českým pohádkám. Kouzelný znamená ze může všechno a dědeček znamená, že se jedná o hodného člověka, protože dědečci jsou vždycky hodní, u tátů, strýců, sourozenců a tak to někdy neplatí. Dovedeš si představit, že požádám o pomoc kouzelného bratra? Pitomost. Jsem ráda, že jsi pořád „opravitelný“ a že Tě uvidím v plném provozu. Protože Ty slepý, já hluchá, Ty chromý, já jednoruká, Ty chytrý, já blbá, no to bychom si pokecali…!!! Ještě že ta sestřička se teď tak drží. Alespoň se mě zdá, že se trošku vylepšila a Ty svoje problémy bere jako samozřejmou součást života. Tak jí hodně volej a sem tam jí vysvětli, že má šikovného kluka a v zimě může používat moji vanu! Jo a co se týká masturbace, tak to je odborný výraz, který se na Kozí horce nepoužívá. Tady se tomu říká jinak. Ale pokud je s ní spojena Tvoje artritida, je pořád lepší mít artritidu než si neužít a potom ještě skončit ve špitále s prostatou!!! Maťa má rád zvířata, s těma ptákama je to místní rčení, protože jim závidíme, že bydlí v lese, kde je klid. Tak nás měšťáky utěšují tím, že tady smrdí les a ptáci řvou. Dneska večer jedeme kousek dál na narozeniny jedné kamarádky. Ani se mě nechce, raději bych zůstala doma s holčičkou. Je zlatá. Milánku, posílám pusku na dnes a zítra, protože nevím dne ani hodiny, kdy tady nepojede NET. Včera jsem Ti dopsala poštu a vzápětí Maťa chtěl poslat nějaké úhrady faktur a už se tam nedostal. Čauky Anya

Stoji moc za zminku cely ton dopisu

Poslal jsem jeste jeden dopis, ale na osledni chvili jsem se rozhodl, ze pockam na povoleni od dcery~je to hodne osobni. A taky nechapu, proc to zacalo podtrhavat.

Pokracovani priste.

Milan

2 comments:

Anonymous said...

Zacinam mit dojem, ze jsi slusny clovek. Dekuji za to co pises.

Anonymous said...

Nevim sice, proc Ti to tak dlouho
trvalo, ale moc ocenuji Tvuj dojem.

To co pisi, pisi primo ze srdce,
protoze cela ta situace, ktera
nazakoncila s tou bourackou, brzy
zacala vrcholit.
Moje tohle psani, mi tenkrat ale
taky zachranilo zivot a nebo pred delsim
pobytem v Dobranech (blazinec kousek od Plzne).
Take jsem se z toho hodne naucil a
i kdyz nevim momentalne, kde zacit
myslim, ze nebudu dal popisovat
mesice problemu, tezkosti s nasimi
urady (neschopnymi) a jelikoz jsem
uz napsal o moji mile dcerusce Anye,
napisi trochu o tom, co bylo pro
mne nachystano na taliri 2005.

Tveho dojmu si moc vazim!
Udelal jsi mi dnes velkou radost.